SOCIETAT

Alerta als tatuatges de henna al litoral nord-català

Tatuatge de henna (imatge d'arxiu)
Tatuatge de henna (imatge d'arxiu)
El look estiuenc pot contemplar riscos semblants a la malaventura experimentada per una nina de 6 anys de vacances a Catalunya Nord, que acaba de patir una reacció al·lèrgica greu després que un venedor itinerant li dibuixés un tatuatge de henna al braç, al mes de juliol. Amb 10 dies n'hi ha hagut prou per provocar aquesta reacció amb probables seqüeles, conegudes dels perruquers, degudes a colorant "parafenilenediamina" usat en els tatuatges negres efímers, les tintures de cabells, els colorants de mitges fins certs procediments de fotocòpia. Aqueix colorant, tot i ser de toxicitat fluixa, pot provocar èczemes sobretot si se l'utilitza per reforçar el color negre, freqüent en els tatuatges ràpids. La prefectura de Perpinyà, assabentada del problema, fa de relleu de l'Agència francesa de seguretat sanitària dels productes de salut, assenyalant un verdader «perill» ja que les hennes concernides arrosseguen de vegades reaccions al·lèrgiques violentes que poden necessitar una « intervenció mèdica d'urgència i una hospitalització».El problema augmenta amb la dificultat per controlar la distribució dels productes i dels llocs de realització dels tatuatges.