ECONOMIA

France 3 Perpinyà TV denuncia unes "notícies locals sacrificades" per París

Plató de France 3 Pays Catalan - Perpinyà, maig 2008
Plató de France 3 Pays Catalan - Perpinyà, maig 2008
La reducció del temps d'antena de França 3 País Català inquieta la plantilla del canal a Perpinyà, que inclou 12 col·laboradors. En el marc de les reorganitzacions de la televisió d'Estat la direcció parisenca pretén suprimir a partir del 5 de gener la difusió de les notícies de les 19h57 i conservar només una difusió a les 18h50, marginant els telespectadors actius, segons els empleats de Perpinyà. En un comunicat emès ahir aquests denuncien unes «notícies locals sacrificades» malgrat assolir un 25,5% de quotes de mercat a les 18h50 i un 18,5% a les 19h57, i també carreguen contra Montpeller, on els « 5mn de programes regionals del programa Soir 3 (...) no són més que un succedani de notícies departamentals». La delegació de France 3 a Perpinyà, amb desconnexió local des del 19 de desembre de 1999, percep en la revisió anunciada el començament d'un trastorn geogràfic de la cadena, en monopol històric, que haurà d'enfrontar el 2011 la competència del canal «Televisió Pyrénées-Orientales - TPO» procedent d'una col·laboració pública-privada sobre un sòcol format pel diari L'Indépendant de Perpinyà. El maig de 2007, enfront de la supressió de les seues notícies a l'estiu, la redacció perpinayenca havia emprès un moviment de vaga.